جریان انحرافی در بن بست


حجت الاسلام قاسم روانبخش:حرف و حدیث‌های مربوط به عزل وزیر اطلاعات و حکم حکومتی مقام معظم رهبری بر ابقای وزیر اطلاعات، و خانه نشینی رئیس جمهور و سپس بازگشت وی به ریاست جمهوری و تشکیل کابینه با حضور وزیر اطلاعات دارای آثاری مثبت و منفی بود که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.


الف. پیامدهای منفی


1. شاد شدن دشمنان جمهوری اسلامی و امیدواری آن ها


یکی از آثار منفی حرف و حدیث‌های چند هفته گذشته امیدوار شدن دشمنان اسلام و انقلاب بود. آن‌ها در این مدت با قهقهه‌های مستانه خود از این که در ارکان نظام اسلامی تنشی هر چند کوچک به وجود آمده بسیار خوشحال شده بودند و همواره در تحلیل هایشان با دامن زدن به آن، سعی می‌کردند حاکمیت دوگانه را تبلیغ کنند. برخی از تحلیل گران آن‌ها شرایط کنونی را بهترین فرصت برای حمله به جمهوری اسلامی معرفی می‌کردند. شهرام همایون، مدیر شبکه سلطنت طلب کانال یک، که یکی از مخالفان جدی جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود و در این دو سال از آقای احمدی نژاد به‌عنوان رئیس جمهوری که با کودتا بر سر کار آمده است نام می‌برد، برای اولین بار با تعریف و تمجید و به کار بردن عنوان رئیس جمهوری برای ایشان می‌گوید: «احمدی نژاد قوی ترین رئیس جمهوری است که جمهوری اسلامی ایران به خود دیده است و حتی ایشان از ابوالحسن بنی صدر هم قوی تر هستند


وی می‌افزاید: «رئیس جمهور ایران تنها اختیار عزل و نصب وزیران را داشت که آن را هم از وی گرفتند و الان احمدی نژاد به درستی در مقابل رهبری ایستاده است


علیرضا نوری زاده که در دشمنی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گوی سبقت را از شهرام همایون ربوده است، با حمایت از احمدی نژاد می‌گوید: «این حق احمدی نژاد است که طبق قانون، وزرای خود را انتخاب نماید


وی در ادامه می‌افزاید:«جنبش سبز برای برداشتن گام بعدی منتظرمشخص شدن نتیجه مواجهه رهبری و احمدی نژاد است».


شبکه العربیه که مواضع ضد ایرانی آن بر کسی پوشیده نیست، با خبر آشکار شدن اختلاف‌ها بین رهبر ایران و رئیس جمهور در این باره چنین می‌گوید:«خطر اختلاف بین احمدی نژاد و رهبر ایران خیلی بیش تر از خطری است که با اعتراض‌های بعد از انتخابات، ایران را تهدید می‌کرد


سایت وزارت خارجه اسرائیل نیز با حمایت صریح از احمدی نژاد می‌نویسد: استدلال احمدی نژاد در نزاعی که با [آیت آلله] خامنه‌ای آغاز کرده است کاملا برحق است. ولی فقیه چه حقی دارد در انتصاب یا برکناری وزیر اطلاعات دخالت کند، پس اختیارات ریاست جمهوری کجاست؟


شبکه دولتی صدای آمریکا با اختصاص دادن ویژه برنامه‌هایی با همین موضوع، در این زمینه گفت: هماورد محمود احمدی‌نژاد و آیت ا... خامنه‌ای وارد مرحله تازه‌ای شده و این تحولات می‌تواند زمینه تغییر موازنه قدرت در ایران باشد و احمدی نژاد بر خلاف آقای خاتمی اهل ایستادگی است و توان ایستادن در برابر رهبر ایران را دارد.


این شبکه افزود:« شکاف بین حاکمیت در ایران، به یک شکاف واقعی تبدیل شده است و اگر این شکاف واقعی نیست چرا رئیس جمهور بر سر کار خود حاضر نمی‌شود.» صدای آمریکا در ادامه با دلسوزی برای رئیس جمهور می‌گوید:« این حق احمدی نژاد است که طبق قانون وزرای خود را انتخاب کند". جالب این که علیرضا نوری زاده سعی می‌کند با ارایه پیشنهاداتی احمدی نژاد را به سمت اهداف خویش سوق دهد. وی می‌گوید " احمدی نژاد درصدد است تا وزارت اطلاعات را در چنگ خود بگیرد و وزیر کشور و دبیر شورای امنیت ملی را هم عوض کند تا زمینه چینی‌های لازم برای پیروزی در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی را فراهم کند."


نوری زاده همچنین گفت که پیروزی در انتخابات مجلس سکوی پرش حامیان احمدی نژاد برای پیروزی در انتخابات آینده ریاست جمهوری خواهد بود.


خوشبختانه و به فضل الهی و با بازگشت رئیس جمهور و دعوت رسمی از آقای مصلحی به هیات دولت همه این رشته‌ها پنبه شد و بار دیگر دشمنان نا‌امید شدند.


2. سرخوردگی نیروهای ولایی


همان‌گونه که انتظار می‌رفت حضور مشایی به سرخوردگی نیروهای ولایی انجامید و این روزها همه حرف‌‌ و حدیث‌ها در میان جامعه ولایی بر سر همین مساله است که باید به تلخند‌ها و طعنه‌های مخالفان پاسخ دهند.


3. خیز برداشتن جریان مردود و جریان فتنه


این روزها جریانی که در انتخابات و حوادث پس از آن یا فتنه‌انگیزی کردند و یا در برابر فتنه سکوت نمودند و به خواص مردود معروف شدند، درصدد حذف رییس جمهور بر آمده بودند و از خوشحالی قند در دلشان آب می‌شد. آن‌ها در مجلس به دنبال جمع آوری امضاء برای استیضاح و در بیرون برای تصاحب کرسی ریاست جمهوری به رایزنی مشغول بودند.


4. کند شدن فعالیت ها


علاوه بر این که برخی فرصت‌ها در داخل از دست رفت و کارهای کشور به کندی انجامید در خارج نیز سیاست خارجی ما آسیب دید، زیرا این اتفاقات درست در شرایطی رخ داد که مسلمانان منطقه بیش از هر زمان دیگر به کمک‌های فکری و سیاسی ما نیاز داشتند. مساله بحرین، یمن، مصر، لیبی و.... را به امان خدا رها کردیم و خودمان در داخل گرفتار مسایلی شدیم که مسلمانان جهان‌را نگران کرد و چه بسا ضربه‌های سنگینی به خیزش ملت‌ها و بیداری اسلامی وارد ساخت.


ب. آثار و تبعات مثبت


1. قدر ولایت فقیه بهتر شناخته شد


تاریخ 32 ساله انقلاب اسلامی نشان داد که رمز ماندگاری انقلاب اسلامی ایران ولایت فقیه است. دولت‌های ملی گرا، اصلاح طلب و اصول گرا همه نشان دادند در معرض خطرند؛ چنان‌چه ولایت فقیه نباشد حتی برای چند روز این مملکت بر سر پا نمی‌ماند. دولتی که شعار خود را گفتمان امام وانقلاب قرار داده و متعهد شده بود در راستای منویات ولایت فقیه حرکت کند ممکن است با نفوذ جریانات انحرافی به زمین بخورد و بر اثر یک اشتباه در مصداق، فرد مسأله‌دار را خادم تلقی کند و درست در همین زاویه ناخواسته آسیب ببیند و انقلاب را به کام فراماسون‌ها بیندازد. این ولایت فقیه است که به دلیل جایگاه والای خود، همواره توانسته است انقلاب را از گردنه‌های مخوف عبور دهد.


2. دولت به اشتباهاتش پی برد


درست است که دولت با شجاعت و توانمندی و پرکاری زاید‌الوصفی به فعالیت مشغول است و کارهای بزرگ و کم نظیری نیز انجام داده ولی تجربه چند روز بحرانی نشان داد چنان‌چه حمایت‌های بی‌دریغ رهبری نباشد این دولت حتی یک گام نیز نمی‌تواند بردارد. این رهبری است که همه همتش را به کار می‌گیرد و جاده را برای حرکت سربازانش فراهم می‌کند. اگر این مسیر پر پیچ و خم برای رییس جمهور و دولت هموار نمی‌شد حرکت در این مسیر یا غیر ممکن بود یا بسیار کند و سخت که نتیجه چندانی در بر نداشت. حتما رییس جمهور از تحرکات اخیر برخی نمایندگان مجلس در جهت استیضاح و تحرکات برخی دیگر در بیرون از مجلس آگاه است.


3. خنثی شدن فتنه بزرگ تر


پس از فتنه بزرگ و عمیق سال 88 برخی بزرگان نسبت به وقوع فتنه بزرگ‌تر هشدار می‌دادند. این فتنه که قرار بود در میان جریان اصول‌گرایی اتفاق بیفتد همه را نگران کرده بود. نفوذ جریان انحرافی و در اختیار گرفتن مبالغ کلانی از بودجه‌های فرهنگی و بذل و بخشش‌های بی حساب و کتاب در چارچوب به اصطلاح کار فرهنگی و تشکیل شورای راهبردی در استان‌ها و شهرستان‌ها برای تصاحب بیش از 200 کرسی مجلس و سپس پریدن از این سکو به کرسی ریاست جمهوری خطر بزرگی بود که کیان انقلاب را تهدید می‌کرد چرا که امکان داشت ناگهان متوجه شویم که جریان شبه فراماسونری دو قوه مهم کشور را تصاحب کرده است. بی تردید مقابله با این جریان انحرافی که متاسفانه با غلفت رئیس جمهور به پیش می‌رفت، در شرایط احساسی انتخابات بسیار مشکل بود. اتفاقات اخیر باعث شد که این فتنه زود تر سر باز کند و در یک محیط کاملا عقلانی از میان برود. پس از جریانات اخیر، امروز بر کم تر کسی حقیقت جریان انحرافی مخفی مانده است. حتی کسانی که هدایایی نیز دریافت کرده اند دیگر حاضر نیستند تخم مرغ هایشان را در سبد کسی بگذارند که پایش روی پوست خربزه است، زیرا می‌دانند سرمایه گذاری در کنار لیدر این جریان، خانه ساختن روی آب است. امیدواریم رییس جمهور عزیزمان در اقدامی انقلابی، این عنصر نامطلوب را از دولت خویش جدا سازد. و گرنه باید منتظر سناریو‌های جدیدتری باشد که در صورت اجرا شدن به اعتبار ایشان به شدت آسیب وارد خواهد ساخت. حتما آقای رییس جمهور محترم به یاد دارند که در 4 سال پیش در ساختمان استانداری قم به ایشان گفتم که یکی از بزرگان فرموده‌اند فلانی سرانجام احمدی نژاد را به زمین خواهد زد. و این نکته را نیز متذکر شدم که از باب المومن ینظر بنور ا... خوب است روی این پیش بینی حساب کنند. امروز متاسفانه این حقیقت تلخ را مشاهده کردیم. امیدواریم همه حقیقت زمین خوردن همین باشد و بیش از این ادامه نیابد

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا